Buenos Aires! - Reisverslag uit Los Cardales, Argentinië van SamenDoor - WaarBenJij.nu Buenos Aires! - Reisverslag uit Los Cardales, Argentinië van SamenDoor - WaarBenJij.nu

Buenos Aires!

Door: SamenDoor

Blijf op de hoogte en volg SamenDoor

01 Maart 2015 | Argentinië, Los Cardales

Na vorige keer bij een asado gebleven te zijn, stond er op de dag van het verslag alweer de volgende asado op het menu. We waren bij Carlos zijn moeder uitgenodigd voor een speciale gelegenheid. Er was namelijk een biggetje van 8kg van hun eigen boerderij meegekomen om iedereen eens goed te verwennen. Het biggetje lag er praktisch in zijn geheel op, dus het is maar goed dat de gemiddelde barbecue hier bijna 2 meter breed is. Carlos zijn moeder is erg lief en gastvrij en samen met verschillende Argentijnse wijnen en bieren was dit pure verwennerij! Sam had 's nachts nog even gepoold met Carlos en zijn broer in Aimee en Carlos in hun eigen 'poolroom', dus na zo'n avond was het wel even bijkomen de volgende dag. Maar dat is in hun huis gelukkig geen probleem. Na 's middags in het dorp door Aimee nog getrakteerd te zijn op een heerlijke fruitshake, was het moment dan echt aangebroken om naar Buenos Aires te gaan.

Ondanks al deze weelde kregen we helaas vervelend nieuws te horen. Het was namelijk even goed schrikken toen we plots gebeld werden dat Josette in het ziekenhuis lag. Vooral een grote schrik in het begin en daarna toch ook wel verdrietig dat Door niet bij haar zus kon zijn op dat moment. Gelukkig toch snel hier bovenop gekomen, al was het natuurlijk nog wel even balen dat Luuk zo vroeg moest komen. Gelukkig is Josette nu opgeknapt en is Luuk gezond. Dagelijks krijgen we een lading foto's en/of filmpjes en dat maakt het allemaal goed en zijn we natuurlijk de meest trotse oom een tante van ons stoere neefje! En ondanks dat we jullie allemaal ontzettend missen, maakt dit het nog leuker om terug naar huis te gaan (voor de mensen die op Schiphol staan, het kan zijn dat jullie eerst even genegeerd worden aangezien Luuk natuurlijk geknuffeld moet worden).

Terug naar Buenoes Aires! We sliepen de eerste nacht in Palermo, een hippe trendy buurt met veel restaurants, bars en disco's. De eerste avond gegeten op het hoofdplein, plaza Serrano, erg leuk! De volgende dagen rondgewandeld door Palermo en ook het centrum bezocht. Door stond al maanden te popelen om weer eens echt te kunnen shoppen en in het centrum is een grote winkelstraat. Net als de meeste shoppogingen van Door in Zuid-Amerika kwam ze met lege handen thuis, Sam had overigens wel succes met uiteraard een Argentijns voetbalshirt. Na de obelisk, Plaza de Mayo, het congresgebouw en een bezoek aan Aimee in Puerto Madero, was het tijd om Palermo in te ruilen voor San Telmo. Een oudere buurt met klinkerstraatjes, veel terrasjes en veel antiekshops. Het zag er allemaal erg gezellig uit en we hebben de terrasjes dan ook gelijk uitgeprobeerd. Volop zomer, lekker drankje erbij, mensen kijken en niks hoeven, heerlijk!

Zaterdag 21 februari zijn we naar de wijk Recoleta gegaan. Hier is in het weekend een kunstmarktje, wat niet geheel ons ding was, maar veel belangrijker hier is dé begraafplaats van Buenos Aires, met als grote trekpleister het graf van Evita Peron. Raar om te zien hoe honderden mensen met z'n allen naar een begraafplaats gaan om foto's te maken van een aantal graven. Maar eerlijk is eerlijk, het is echt erg mooi en indrukwekkend om daar rond te wandelen. Na handig de file voor het graf van Evita omzeild te hebben en een paar foto's gemaakt te hebben vonden we het echter wel weer mooi geweest op de begraafplaats, het is en blijft een begraafplaats.
Nog altijd prachtig weer dus voor ons een mooie gelegenheid om naar een van de enorme parken te gaan. Lekker broodje en drinken gekocht en plaats genomen op een bankje. Het grootste park heeft een klein meertje waar je onder andere kan waterfietsen, met daaromheen een goed geasfalteerd rondje waar in het weekend duizenden mensen per dag sporten in de vorm van hardlopen, fietsen of skeeleren.

Zondag is een van de bekendste markten van Buenos Aires in San Telmo, een soort antiekmarkt, maar gelukkig deze keer ook met wel leuke dingen. Hier een souvenirtje gekocht en voor Door een armbandje, wat deze reis voor Door een groot shopsucces is. Ook is er op deze zondag altijd live muziek in San Telmo, waar meestal de tango bij gedanst wordt. Erg leuk om te zien allemaal. Aangezien het nog steeds weekend was, wilden wij onszelf voor het eerst sinds tijden ook weer eens in beweging zetten, los van alle kilometers die je lopend in een stad maakt. We gingen weer naar het grote park en hebben skeelers gehuurd. Het was voor ons allebei erg lang geleden, maar als echte Nederlanders die af en toe schaatsen in de winter, moet skeeleren ook wel lukken. Was erg leuk, maar ook vooral erg warm. Het was ruim 30 graden, met een strak blauwe lucht. Goed wat litertjes gezweet dus.

Dinsdag zijn we een middagje naar La boca gegaan, een van de meeste toeristische plekjes van Buenos Aires en bekend van de voetbalclub Boca Juniors. Boca zelf schijnt niet heel veilig te zijn, maar voor de toeristen zijn er twee straatjes vol kleurrijke gebouwen, terrasjes, souvenirwinkeltjes, maar vooral vol met live muziek en/of dansende Argentijnen. Heerlijk rondgedwaald en daarna lekker op het terras van de muziek en dans genoten. 's Avonds bij Aimee langsgegaan. Het was al dagen bloedheet in de stad en laten Aimee en Carlos nu net een zwembad en jacuzzi op het dak van hun appartementencomplex hebben. Prachtig de skyline van Buenos Aires met zonsondergang vanuit de jacuzzi bekeken, wat een leven :)

Nogmaals een shoppoging gedaan in een van de velen enorme shoppingmalls in Buenos Aires, maar nog altijd met hetzelfde resultaat. Donderdag onze eerste skypesessie met de precies één week oude Luuk gehad. Ondanks een conversatie op hoog niveau, hebben we vooral genoten van lekker naar hem te kijken en te weten dat we hem over 10 dagen in het echt zouden zien! 's Middags stond ons eerste bioscoopbezoek in Zuid-Amerika op de planning, alleen toen we aankwamen waren de begintijden net wat anders dan dat er op internet vermeld stond. Ook een behoorlijke beginnersfout om na bijna 5 maanden door Zuid-Amerika te reizen te denken dat de tijden op internet kloppen. Gelukkig was de bioscoop in ieder geval op een leuke plek in een van de winkelstraten, dus besloten we dan toch nog maar een poging te wagen. En wat voor een! Binnen 5 minuten waren we allebei een horloge rijker en nog eens 5 minuten later had Door ook nog een korte broek gekocht, wat voor Door al maanden het hoogst op haar shoplijst stond. Geluk bij een ongeluk!

Na ruim een week elke dag minimaal een terrasje, de pub, of de bar La Puerta Roja in San Telmo uitgeprobeerd te hebben gingen we San Telmo weer verlaten. Aimee en Carlos gingen voor het weekend namelijk weer naar hun buitenhuis en wij mochten ook nog een keer langskomen om van het zwembad en hun huis te genieten. Wij zijn daar vrijdagavond aangekomen en zullen daar nog even een paar dagen blijven. Gister heerlijk 30 graden, zon en zwembad gehad, maar vandaag moeten we opeens genoegen nemen met 22 graden en regen. We hopen toch echt op nog een paar mooie dagen hier, het enige positieve is dat de overgang naar Nederland anders niet te groot is....

Gister uiteraard ook gelijk weer genoten van een goede asado en hopelijk, maar vast wel, staat er deze dagen nog een op het menu.

Zelfs na ruim een week hadden we nog niet alle terrasjes in San Telmo gehad, maar niet getreurd we gaan nog even terug. In ieder geval van woensdag tot het einde zullen we daar nog overnachten en kunnen we nog even van de mooie stad Buenos Aires genieten. Daarna is het helaas dan toch echt afgelopen, maar voor nu hebben we nog een weekje!

Wij denken dat dit de laatste post vanuit Zuid-Amerika zal zijn, dus mocht het verslag een keer nog wel iets langer zijn.

Tot snel allemaal!

Liefs Sam&Door

• 01 Maart 2015 - 19:23

Oma Els:

Dag tante Door en ome Sam!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jaaaaa dan heb je zomaar opeens een titel erbij. Het waren erge spannende dagen en voor jullie heel naar dat je dan zover weg bent maar zoals jullie al schrijven: een gezond kereltje en een trotse papa Erwin en ook mama Josette knapt gelukkig alweer op. We kunnen haast niet wachten om jullie reactie te zien als jullie Luuk straks knuffelen! Maar ..... nee hoor eerst nog gewoon gaan genieten van jullie laatste week want zoals te lezen valt is er enorm veel te beleven daar!! Nog even bij Aimee en Carlos baden in luxe en verwennerij en dan ....... We kijken naar jullie uit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    dikke knuffel, liefs!

• 01 Maart 2015 - 19:38

Yvonne:

lieve Door en Sam, jullie hebben nog een week en dan gaat er ineens een schok door mij heen en denk ik; fijn dat jullie over een week weer in Nederland zijn.
    Luuk is echt een lief mooi klein jongetje die er al helemaal bijhoort.
    Geniet nog een week en wij hopen dat we jullie heel snel zullen zien.
    Dikke kus van ons!

• 01 Maart 2015 - 19:42

Josette:

Lieve Sam en Door,

ik kan jullie verslag niet meer met droge ogen lezen. En ook niet meer met droge ogen reageren. En zondag sta ik ook niet met droge ogen jullie op te wachten denk ik...Wat kan een week nog lang duren opeens! Gelukkig heb ik het druk genoeg met Luuk om ook deze laatste week zonder jullie vol te houden. En daarna mogen jullie nooit meer zolang weg! Ik zal jullie deze week natuurlijk nog genoeg foto's en filmpjes van Luuk sturen. En dan kunnen jullie zondag eindelijk met hem in het echt knuffelen!! (En ook met mij want ik heb jullie vreselijk gemist!)

Dikke kuss, ook van Erwin
    xxx

• 01 Maart 2015 - 19:52

Elise:

Lieve Sam en Door,
    Nog een heerlijk weekje voor de boeg en dan het grote afscheid van Zuid-Amerika. Dat gaat jullie, na 5 maanden vast wel lukken. Jullie hebben de reis van jullie leven gehad. Ik hoop dat jullie dat beseffen!!
    Ik kijk uit naar jullie terugkomst, maar ik zal me een beetje verstoppen. Nu ik Luuk heb gezien, begrijp ik heel erg goed dat jullie eerst naar jullie neefje willen hollen. Het is een schatje en die laat je niet meer los.
    Nog veel plezier bij Aimée en bij Josette en op de Westerweg zijn jullie meer dan welkom!!!
    xx Elise

• 01 Maart 2015 - 20:12

Hans Romeyn:

Na al die maanden in Zuid Amerika, met heel veel mooie verhalen en dito verhalen, nog een weekje genieten en dan weer lekker (dat vind ik tenminste) weer lekker naar huis. Wij kijken erg naar jullie uit en horen neel graag al jullie verhalen en zijn ook benieuwd naar naar alle foto's die jullie hebben gemaakt. We zullen natuurlijk op Schiphol zijn als jullie weer terugkomen, maar ik kan me voorstellen dat jullie aandacht eerst uitgaat naar Luuk. Hij is ook zo lief! Geniet nog lekker van deze week en doe de groeten aan Aimee en familie. Liefs Hans XXX

• 01 Maart 2015 - 20:15

Hans Romeyn:

ik bedoelde natuurlijk "dito foto's" en "heel graag" en 1x "naar" ;-) groetjes Hans

• 02 Maart 2015 - 13:25

Maarten (staat Volgende Week Op Schiphol):

Liefjes, ik ben weer helemaal bij, net even de laatste drie verslagen gelezen, wat een belevenissen weer en wat hebben jullie een bijzondere reis. Het scheelt dat we dit nu allemaal lekker kunnen lezen, dan hoeven jullie niet straks aan iedereen weer bij het begin te beginnen. Geniet nog maar even heel lekker van elkaar, van de rust, van de reis en van alle belevenissen. Goed nieuws: Komend weekend breekt de lente in NL door, dus jullie nemen letterlijk het lekkere weer mee.
    Tot op ... SCHIPHOL!!!
    knuff

• 03 Maart 2015 - 09:37

Nicole:

Ja blablabla, heel leuk al die verhalen, heel leuk om te lezen allemaal maar het aller aller aller aller aller leukste wat ik las is toch wel echt dat jullie bijna naar huis komen!!!!!!! Wiiieeeehooooeeee!
    Minder leuk is natuurlijk dat ik daar dan sta en alsnog moet wachten om je te knuffelen maar ik zal kijken of ik dat aan kan! Hihi,

Tot snel lieffies!!! Geniet nog even heerlijk van de laatste daagjes <3

• 03 Maart 2015 - 22:28

Anneleen:

Lieve oom en tante,
    Ook van jullie laatste verslag heb ik enorm genoten. Waarom? Omdat door alles wat jullie beschrijven heen te lezen, ja te voelen is hoe jullie SAMEN ontzettend genieten en blij zijn. Doodgewoon genieten van een simpel zwembadje en jacuzzi op een dak, een stukje varkensvlees op de bbq, af en toe een terrasje, lekker shoppen zonder ook maar iets te scoren en dan toch uiteindelijk blij zijn met een gewone korte broek en een souvenirtje (zal wel voor mij zijn), blij zijn als het 22 graden is ipv 30 en er een buitje regen valt en simpelweg skeelers huren om wat aan de conditie te doen. Nee.... geintje. Het zijn geweldige reisverslagen geworden en ja, door alles heen voel ik hoe jullie genoten hebben van het mooie Zuid Amerika en van elkaar.
    Nu de laatste dagen nog en dan echt terug naar waar het mooiste op jullie wacht: LUUK! samen met zijn kersverse superblije ouders en kersverse supertrotse opa en oma en grote stoere oom en natuurlijk superblije supertrotse andere ouders en een stuk of wat andere lieffies.
    Ik wens jullie een heel goede terugreis. Tot gauw! Dikke kusss van 'die namaak tante'

• 05 Maart 2015 - 16:31

Ronald Redeker:

Sam en Door,

5 maart 2015

Is de bijzondere reis voorbij? Dit was natuurlijk wat te kort. Even zo op adem te komen in Nederland en dan weer weg?

Naar bijvoorbeeld:

Uruguay

Vaticaanstad
    Bolivariaanse Republiek Venezuela
    Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland
    Verenigde Arabische Emiraten (VAE)
    Verenigde Staten van Amerika

Zuid-Soedan
    Zweden

of

Zwitserland

Toch maar even niet want naar........................................

Heiloo is een dorp en gemeente in de Nederlandse provincie Noord-Holland. De gemeente maakt deel uit van samenwerkingsregio Kennemerland. De gemeente telt 22.620 inwoners (1 mei 2014, bron: CBS) en heeft een oppervlakte van 19,01 km². In de jaren 50 en jaren 60 nam het aantal inwoners snel toe, doordat veel Amsterdammers naar Heiloo verhuisden. Ook wat IJmuidenaren gingen daar heen.

......waar jullie de komende tijd alles weer kunnen mee maken, naar Luuk gaan, naar de families, naar het voetballen, tennissen en naar andere bijzondere mensen en naar jullie huis.

Natuurlijk is het geld een klein beetje op, en er mag gewerkt gaan worden.

Sam kan weer bij de NS aan de gang, gratis klussen bij zijn ouders bijvoorbeeld mag ook.
    Door, het ambtelijk apparaat zoekt jouw talent.

Ik heb genoten van al jullie verslagen en jullie foto's.

Maak er een mooie reismagazine van.

Ronald

• 07 Maart 2015 - 12:48

Carlein:

Op de valreep nog een laatste berichtje op jullie site. Lieve door en sam wat hebben jullie een geweldige reis gemaakt! Hopelijk hebben jullie nog veel zon gehad de afgelopen dagen.morgen wordt het in nederland 16 graden en daar zijn wij heel blij mee.het zonnetje schijnt speciaal voor jullie morgen! Een hele goede reis terug. Geniet van Luuk, lekker veel knuffelen en elke dag even langs. Morgen op schiphol zal vast heel speciaal zijn. Tot snel! Xxxx Carlein