Jarig, kapotte bus en Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van SamenDoor - WaarBenJij.nu Jarig, kapotte bus en Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van SamenDoor - WaarBenJij.nu

Jarig, kapotte bus en Quito

Door: SamenDoor

Blijf op de hoogte en volg SamenDoor

02 November 2014 | Ecuador, Quito

Ons laatste reisverslag eindigde voor Sam z´n verjaardag. Wat lijkt dat nu alweer lang geleden zeg! We zien en doen ontzettend veel.

Op Sam z´n verjaardag hebben we een 6-urige wandeltocht gemaakt door de Concora Vallei. In dit gebied staan de hoogste palmbomen ter wereld. Het eerste gedeelte van de wandeling was flink pittig want we gingen steil omhoog. Gelukkig was het meer dan de moeite waard want de natuur was echt heel mooi. Op de terugweg van de wandeling werden we weer opgehaald met de taxi. In Salento rijden alleen geen gewone taxi´s maar jeeps. Onze jeep was vol waardoor wij achterop mochten staan, gaaf om zo door zo´n mooie omgeving te crossen. Natuurlijk hebben we genoeg drankjes gedaan om Sam z´n verjaardag goed te vieren en zijn we lekker uiteten geweest. Een bijzondere verjaardag zo ver van huis!

Na Salento zijn we doorgereisd naar Popayan. Dit lag mooi op de route om door te reizen naar Quito, Ecuador. Popayan was een verrassend leuke stad met veel witte koloniale gebouwen. We hebben onze tijd voornamelijk doorgebracht op het plein midden in de stad. Er was namelijk genoeg te zien en te beleven. Wij waren een behoorlijke bezienswaardiging en werden dan ook volop aangesproken. Soms om te vragen waar we vandaan kwamen en of we Colombia mooi vonden, soms om Engels te oefenen. We zijn zelfs nog met 5 giechelende meisjes van 12 op de foto geweest.

Na Popayan was het tijd om door te reizen naar Quito. We wilden dit in 1 dag doen, maar je raadt het niet; onze bus ging weer kapot. Bijzonder alleen dit keer was dat alle Colombianen snel in een ander klein busje overstapten en wij met een Engels stel achterbleven. 'Onze tassen waren te groot...' Daarna werd er niet meer met ons gecommuniceerd en moesten we wachten totdat 3 mannetjes knullig de bus gingen maken. Een fijn idee om na 1,5 uur weer in te stappen in dezelfde bus... Gelukkig zijn we veilig bij de grens aangekomen en konden we zonder problemen Ecuador in komen. Door alle vertraging besloten we in Tulcan te overnachten, een klein plaatsje over de grens.

Na een prima busreis zijn we eindelijk in Quito aangekomen. We hebben een te leuk hostel gevonden met een dakterras van waar je prachtig uitzicht hebt over de stad. Heerlijk om hier ´s morgens te ontbijten en ´s avonds bij een kampvuurtje te zitten. Onze eerste nacht was het de bedoeling dat we onze kamer deelden met 4 oudere mannen. Totdat we ´s avonds in onze kamer kwamen en bleek dat deze mannen keihard snurkten. We zijn wel wat gewend van thuis maar dit ging toch wel erg ver. Gelukkig had het hostel nog een andere kamer voor ons vrij en mochten we daar slapen. De volgende avond kwamen we deze mannen tegen bij het vuurtje en kwam natuurlijk ter sprake waar wij nu verbleven. We hebben maar eerlijk verteld dat zij keihard snurkten en dat we dus naar een andere kamer zijn gegaan. De mannen lagen helemaal dubbel van het lachen en hebben de rest van de avond het verhaal verder verteld en weer heel hard gelachen.

In Quito hebben we een stadswandeling gemaakt met een gids. Erg leuk om de verhalen en de geschiedenis bij de gebouwen te horen. Je leert de stad zo toch een beetje beter kennen. We hebben heerlijk in parken in de zon gezeten, want het weer is overdag prachtig! De stad ligt op 2850m, dus je voelt de zon goed branden.

Vanuit Quito zijn we een dagje naar Otavalo geweest. Hier is een grote indianenmarkt met handgemaakte spullen. De mensen lopen hier in klederdracht: gekleurde gewaden en lange paardenstaarten of vlechten. Ze zien er echt heel mooi uit. Op de markt verkopen ze ook prachtige stoffen in alle kleuren en kleding gemaakt van alpacawol. Sam heeft een heerlijk warme trui gekocht. Bijzonder om deze cultuur te zien.

Op zondag hebben wij Mittad del Mundo bezocht, oftewel het midden van de wereld. Hier is een monument met de coördinaten van de evenaar en een aantal musea over de verschillende bevolkingsgroepen in Ecuador. Onder het mom van 'je moet er geweest zijn'.

Onze spullen zijn gepakt want het volgende avontuur wacht: 4 dagen jungle! Ons volgende verslag zal dan ook vol staan met onze belevenissen uit de jungle; apen, spinnen, lianen en prachtige zonsondergangen!

We vinden het heel leuk om jullie reacties te lezen! Gaat alles goed daar?

Liefs,
Sam&Door

• 09 November 2014 - 18:49

Maartie:

Aangezien jullie t leuk vinden een berichtje te lezen hier even een berichtje uit Rotti. Fijn te lezen en horen dat jullie zo aan het genieten zijn. Tof hoor alle verhalen en belevenissen. Ik ben nu alweer erg benieuwd naar de volgende, al heb ik al wat verhalen over de jungle via app gelezen. Geniet maar lekker, denk aan jullie, knuf uit het in middels koude, natte, blubberige, herfstachtige Holland. Kus

• 09 November 2014 - 19:00

Miriam:

Hoi Sam&Door,

Wat schrijven jullie leuk over alles wat jullie meemaken aan de andere kant van de wereld!
    Super om te lezen.
    Hopelijk wordt de jungletrip net zo fantastisch als de trips die jullie al gemaakt hebben.
    Veel plezier!

X

• 09 November 2014 - 19:10

Jacob En Yvonne:

Wat fijn om weer wat van jullie te horen. Jullie hebben nu ongeveer een maand achter de rug maar al verhalen voor een half jaar. Wat doen jullie veel indrukken op en wat zal jullie hoofd aan de ene kant heel vol zijn maar de beslommeringen van je werk ver achter je laten. Een stukkende bussen , snurkende mannen, ach als dat het is kan je ermee leven. Gelukkig zijn jullie voorzichtig en nemen jullie niet al te grote risico's. Nu weer 5 dagen de wildernis in en overleven met minder luxe.
    Hier gaat alles zijn gang en genieten we van de gewone dingen die op ons pad komen. Een weekend weg en in de herfstvakantie naar Barcelona geweest.
    Lieve beiden, alvast gefeliciteerd met de verjaardag van jullie (schoon) vader Hans en een hele dikke knuffel van ons. xxx

• 09 November 2014 - 19:24

Anneleenk:

Goedenavond saam, Heerlijk om te lezen en hoewel we ons er geen echte voorstelling van kunnen maken, gaat het toch een beetje leven op deze manier. Maar.... die snurkende mannen... ja dat is natuurlijk wel herkenbaar. 1 gaat nog, 2 op de boot...mwah (dat zit wel in mijn trommelvlies gekerfd), maar 4... neeeee dat is zeker onverdraaglijk.
    Ik weet niet waar Maarten geweest is vandaag (weet ik natuurlijk wel), maar zijn beschrijving van het weer herkennen wij niet hoor.
    Heerlijk in de zon op de fiets naar het strand geweest en een uur gewandeld naar Parnassia, heerlijk 3 kwartier op terras en weer een uur terug, tot het donker was. Prachtig herfstweer, zonder storm en regen!
    Genieten jullie maar weer fijn verder. Wij bereiden ons voor op de verjaardagenweek. Dikke kus! Anneleen.
    (Ronald schrijft even niet: die kijkt Cambuur-Ajax, oh nu net afgelopen: 2 - 4, dus alles gaat hier zijn goeie gangetje ;-) )

• 09 November 2014 - 22:18

Martine:

Hoi! Klinkt weer allemaal super leuk! En tot dit deel kon ik echt voor me zien waar jullie uithingen :) Geniet lekker van de volgende avonturen!!
    Nog altijd super jaloers..
    groetjes Martine

• 10 November 2014 - 00:08

David:

Like

• 10 November 2014 - 08:19

Els:

lieve door en sam,
    al horen we over Skype al heel veel het is toch iedere keer weer fantastisch om jullie verhalen hier ook te lezen en natuurlijk die prachtige foto's erbij te zien! Blijf vooral schrijven hoor, heerlijk :)
    dikke kus

• 10 November 2014 - 09:44

Mattes:

Gaaaffffffff

• 17 November 2014 - 15:42

Ronald Redeker:

hallo lui,

de Redekers hebben zo te lezen al gereageerd. Zelfs Anneleen heeft de voetbalstand door gegeven dus heb ik weinig verder te melden. Heel veel plezier in de jungle en ik hoop dat het spin - en halloweenachtig gezellig gaat worden. Spooktocht niet waar!!!! en dat doet me toch wel weer denken over wat vroeger met die beruchte kampen van DKV. Jammer dat ik in de jungle niet aanwezig ben.

Ronald